۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

گزارش حادثه اتوبوس اهواز- اصفهان در 20:30

راهیان گور، مانا نیستانی

باخبر شدیم که یک تصادف کاملا معمولی بین یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون در محور اهواز به اصفهان اتفاق افتاده است. بنگاه های خبر پراکنی استکبار و رسانه های خود فروخته که مجالی پیدا کردند بر اجرای هدف های شومشان، این حادثه را با آب و تاب خاص خودشان پوشش دادند. البته اینبار کشته شدگان این حادثه از کاروانهای راهیان گور (ببخشید نور) نبوده و استکبار جهانی بهانه ای برای به چالش کشیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشت. اما این روباه پیر، جزغاله شدن کشته شدگان این حادثه را دستمایه بمب تبلیغاتی خود قرار داد. در اینجا باید چند نکته را در مورد این پوشش رسانه ای هدفدار مورد بررسی قرار داد.

1- در این حادثه تنها 14 نفر کشته شدند که در رده حادثه های کم کشته ایران قرار می گیرد و جای تعجب دارد که این رسانه ها به این شدت به این موضوع پرداختند. 

2- وقتی کسی فوت می کند و روح از بدن او خارج می شود، دیگر چه فرقی می کند که جزغاله شود. مگر این رسانه ها نمی دانند که در بسیار از فرهنگ ها، جنازه فرد کشته شده را به جای دفن کردن، می سوزانند. البته باید از مسئولین امر تشکر کرد که با خاموش کردن آتش از پودر شدن افراد جلوگیری کردند و خانواده ها همچنان می توانند مراسم دفن را برگزار کنند.

3- رسانه های بی همه چیز و وابسته عملکرد سریع دستگاه قضا در مورد این حادثه را پوشش ندادند. گفتنی است که دستگاه قضا به سرعت شش نفر شامل جنازه راننده اتوبوس را اعدام کردند. دیگر افراد اعدامی عبارتند از: بلیط فروش شرکت رویال سفر، صاحب اتوبوس، فروشنده دکه داخل ترمینال تپه اهواز، یک عابر که از جلوی وزارت راه رد می شد و یک وبلاگ نویس که این حادثه را می خواست منتشر کند. 

البته دستگاه قضا این حادثه را بشدت محکوم کرد و از این پس جزغاله شدن در حوادث رانندگی به عنوان مبارزه با نظام تلقی می شود. همچنین فرمانده پلیس راهور اعلام کرد که شرکت خاطی به دلیل پرداخت نکردن عوارض مسافران بین راهی تعطیل شده و پس از وصول این عوارض می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین رانندگان اتوبوس و کامیون به عنوان تنها مقصران این حادثه شناخته شدند. در نهایت اعلام اسامی، سن و جنسیت افراد کشته شده ممنوع اعلام شد تا این اطلاعات دستمایه بنگاه های خبر پراکنی وابسته نشود.  

کرمکی

پی نوشت: دولت سرگرم انتخابات و بازی های سیاسی بود و هیچ واکنشی نشان نداد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر بدهید