۱۳۹۳ آذر ۸, شنبه

الهام چرخنده و باد ولایی و قرارداد فیلم



تحقیقات علمی و تجربه شخصی نشان می دهد که آدم سالم از بوی باد شکم خودش خیلی بدش نمی آید. حتی مواردی دیده شده که از بو و صدای آن لذت هم می برند[1]. داشتم فکر می کردم، هیچ آدمی سالمی پیدا نمی شود که مخالف عقاید خودش باشد. خیلی آدم ها هستند که عقایدشان برای من تهوع آور است ولی خودشان کلی با عقاید خودشان حال می کنند و حتی مواردی دیدم که به من می گویند بهتر است دست از افکار پوچ و گندیده ام بردارم. اینجاست که یک رابطه گوزن و شقیقه پیدا می شود! 

من فرض می کنم که این چهار تا جمله بالا بتواند همه را راضی کند که افکار و عقاید آدم مثل باد شکم آدم می ماند و لزومی ندارد که بقیه خوششان بیاید. در نتیجه نباید عقایدمان را به زور بچپانیم توی حلق بقیه [2]. حالا سوالی که برایم پیش آمده نسبت الهام چرخنده و همه کسانی که مزدوری یک عقیده را می کنند در این رابطه چه می شود. مثل این است که الهام زهرایی عزیز تنها برای جلب نظر، در جریان باد شکم رهبری بنشیند و از بوی خوش معطرش تعریف کند. البته این الهام جون حتی پا را هم فراتر گذاشته و حاضر است برای چهار تا قرارداد فیلم [3] روی مدفوع بالادستی ها اسکی کند.

منابع:
[1] - Stevenson, R. J., & Repacholi, B. M. (2005). Does the source of an interpersonal odour affect disgust? A disease risk model and its alternatives.European Journal of Social Psychology, 35(3), 375-401.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر بدهید