۱۳۹۲ تیر ۱۵, شنبه

حسین بازجو و شیرجه در چاه خلا



اگه دارید غذا می خورید، می خواهید غذا بخورید، کلا آدم ظریفی هستید، .... ادامه متن را نخوانید. چون ممکنه بسیار تهوع آور باشه.


مجسمه متفکر اثر رودن
اگر می خواهید صداقت یک آدم را چک کنید، ازش بپرسید دو تا مکان را که فکرش را باز می کنه نام ببرد. اگر گلاب به روتون توالت یکی از این مکان ها نبود، شک نکنید که یا آدم دروغگوییه یا با خودشم رودربایستی داره. اصلا دلیل اصلی پیشرفت غرب همین توالت فرنگیاست. دو ساعت هم توی توالت بشینی و فکر کنی اصلا خسته نمی شوی. حتی می توانی دستت را بگذاری زیر چانه ات و ساعت ها فکر کنی. اما توالت های ایران دو دقیقه بیشتر که بنشینی، زانو هایت درد می گیرد. در توالت های ایران وقت کافی برای غرق شدن در عمق موضوع پیدا نمی شود. اصولا توالت نقش مهمی در زندگی انسان ها دارد. حتی من یک جورایی مطمئنم که نیوتون قانون جاذبه را زیر درخت سیب کشف نکرد. ولی آخه نمی شه توی کتاب ها بنویسند که نیوتون در توالت مشغول ریدن بود و ناگهان با خود فکر کرد که چرا مدفوع او به جای اینکه بالا برود و در موهای بلندش گیر کند، به زمین می افتد. داستان را قشنگ و جذاب کرده اند مثل این فیلم های هالیوودی که الکی همه چیز ها را خفن نشان می دهند. یا من مطمئنم که ارشمیدس در حال قضای حاجت بوده که ناگهان از توالت به بیرون پرید و فریاد زد اورکا، اورکا و همه جا را به گند و گه کشیده. ولی وقتی پادشاه ازش پرسید چطور راه حل را پیدا کردی، خوب نمی تونست به پادشاه بگه که داشتم می ریدم. می تونست؟

من فکر نمی کنم هیچ جای دنیا توالت جسم مقدسی حساب بشه. حتی با اینکه توالت بخش عمده ای از شرع مقدس اسلام را به خودش اختصاص می دهد ولی باز هم متشرعین جرات ندارند توالت را به عنوان جسم مقدس معرفی کنند ولی به خوبی اهمیت توالت را در زندگی انسان درک کرده اند و می دانند که بازار بحث در مورد ریدن، بازار داغی نیست ولی مشتری زیادی دارد.

هیچ کس هم شاید خوشش نیاید که شغلش طراحی و بهینه سازی سنگ توالت باشد. ولی بعضی از این توالت فرنگی ها چنان سیفون پر بازده و دقیقی دارند که آدم انگشت به دهان می ماند که چطوری میشه که با دو قطره آب می تواند 6 کیلو جامدات را جابه جا کند. دست آخر هم همچین تمیز می شود که آدم هوس می کند کفه کاسه توالت را لیس بزند. خوب حتما یک گروه مهندس و محقق نشستند این سیفون و سنگ توالت را شبیه سازی و بهینه سازی کرده اند تا به چنین حاصلی رسیده اند. برای نمونه این ویدیو را ببینید.

بعد از این معاشقه کوتاه با سنگ توالت بریم سر اصل مطلب. فرق اصول گراها در ایران با بقیه احزاب و گروهها شامل اصلاح و سلطنت و مسعود و ؟؟؟1 طلب اینه که اگه لازم بشه که کسی دستش را برای حفظ قدرت در چاه توالت بکند، تا بقیه گروه ها و احزاب سرگرم پیدا کردن دستکش و لوله کش و راه های کم هزینه تر هستند، بیشتر اصول گرایان در چاه توالت شیرجه زده اند. مثلا این حسین شریعتمداری را نگاه کنید. یعنی هر سس و شعری را نیاز بشود در کیهان می نویسد. خیلی ها فکر می کنند که دیوانه است. ولی در واقع حاج حسین با کله شیرجه می زند توی توالت تا چهار تا بچه حزب اللهی دلشان بیاید دستشان در چاه خلا بکنند. من یکی که از پس کار حاج حسین بازجو بر نمیام. خدا وکیلی خیلی سخته اینقدر با اعتماد به نفس این جفنگیات را به هم ببافی.  معلوم نیست چی می زنه تو رگ لامروت.

البته شاید با خودتان بگید چون بقیه گروه ها دنبال اهداف انسانی تر هستند حاضر نمی شوند در چاه فاضلاب شیرجه بزنند. کشف حجاب ریهام سعید، مجری مصری را در نظر بگیرید. سر کله زدن با مسلمانان دو آتشه و خشک مغز بسیار سخت تر از شیرجه زدن در چاه توالت است. به یقین که بارها به مرگ تهدید شده است و لقب های آنچنانی به او داده اند. دختران ایرانی که سر و کله شان به گشت ارشاد افتاده است و سوزش تحقیر این خشک مغزان را تجربه کرده اند، می دانند که ریهام سعید چه کار سختی کرده. آزادی و آسایش به آسانی بدست نمی آید. فداکاری و شیرجه زدن در چاه خلا می خواهد.  

مثلا فرض کن توالت خونه شما گرفته. هر کاری هم می کنی باز نمی شه و هیچ راهی نمونده جز اینکه دستت را بکنی توی توالت و راهش را باز کنی. اگر هم باز نکنی یا باید بوی گندش را تحمل کنی و نتونی برینی.  به جان خودم شما اگه یک روز یبوست بگیری نتونی برینی، زمین و زمان رو به هم می دوزی، چه برسه یه اینکه سی و چند سال! الان هم گند و گهش داره از همه جای جامعه می زنه بیرون.

کرمکی

1- بخشی از گروه های سیاسی ایران مخصوصا اپوزوسیون خارج از ایران اصلا معلوم نیست دنبال چی هستند.
 2- این کلیپ هم خیلی بی ربط نیست3.

3- شماره 2 در متن نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر بدهید